Forum www.motoczesci.fora.pl Strona Główna
»
Mechanika pojazdowa
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
POJAZDY-OGÓLNIE
----------------
Skutery
Motocykle
Quady
Offroad
Zabytkowe
PORADNIKI MOTOCYKLOWE
----------------
Tuning, przeróbki
Mechanika pojazdowa
Technika jazdy
Prawo - przepisy
Bezpieczeństwo jazdy
Ulubione / znienawidzone warsztaty
CZĘŚCI, AKCESORIA, DODATKI
----------------
Częsci ekploatacyjne / silnikowe
Elektronika / elektryka
Odzież
Elementy nadwozia
Ogumienie
Układy wydechowe
SPORT
----------------
Żużel
MotoGP,
Inne
TURYSTYKA
----------------
Wycieczki, wypady
Zloty
HYDEPARK - OGŁOSZENIA
----------------
Luźne rozmowy
Sprzedam - ogłoszenia
Kupię - ogłoszenia
O formum i stronie
Humor
UŻYTKOWNICY
----------------
O sobie
Mój motor / skuter
Moje wpadki / wypadki
REGIONALNE
----------------
Dolnośląskie
Kujawsko-Pomorskie
Łódzkie
Lubelskie
Lubuskie
Małopolskie
Mazowieckie
Opolskie
Podkarpackie
Podlaskie
Pomorskie
Śląskie
Świętokrzyskie
Warmińsko-Mazurskie
Wielkopolskie
Zachodniopomorskie
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Administrator
Wysłany: Śro 14:38, 14 Lis 2007
Temat postu: Rolki wariatora- zakup,wymiana.
Stan rolek w skuterze jest bardzo ważny, i odpowiada za co najmniej dwa czynniki - przyspieszenie, oraz nieznacznie prędkość max. Teoretycznie powinno zaglądać się do wariatora przynajmniej 2 w ciągu sezonu i sprawdzać stan rolek. Warto też wspomnieć, że zaraz po kupnie używanego skutera należy sprawdzić zarówno stan rolek, jak i pasek napędowy. Rolki powinny być okrągłe, bez głębszych przetarć. Przetarci bowiem sprawiają, że rolka staje się "kwadratowa". Przy wymianie rolek, warto wymienić ślizgi wariatora - koszt ok. 10 zł.
Jakie wybrać ? Na rynku mamy naprawdę duży wybór rolek, ceny wahają się w granicach 30 zł za komplet. To jakie kupimy zależy wyłącznie od nas, i od naszych upodobań, jedni wolą markę Polini, drudzy RMS itd. Ważne za to jest, jaką kupimy ich wagę, oraz rozmiar. To już jest osobisty aspekt, zależny od marki i modelu skutera, oraz modyfikacji przeprowadzonych przy nim.
Zmiana rolek, nie jest zbyt trudną i czasochłonną czynnością. Cała 'operacja' trwa około 20 minut. Niezbędna jest blokada wariatora, lub klucz pneumatyczny oraz zwykły klucz do odkręcenia pokrywy przekładni.
Odkręcamy śrubę umieszczoną na wale, która trzyma wariator (widoczna po zdjęciu pokrywy przekładni), ściągamy kolejno części wariatora - ventivar, następnie pasek, potem tulejkę, i sam wariator. Odwracamy go do góry nogami , ściągamy pokrywę rolek, na której są umieszczone ślizgi, wyjmujmy rolki, wkładamy nowe, zakładamy nowe ślizgi (jeśli zdecydowaliśmy się na wymianę) i analogicznie, w odwrotnej kolejnośći zakładamy wszystko z powrotem. Zakręcamy wariator i gotowe! Rolki wymienione.
Podsumowując... Udając się do sklepu warto znać rozmiar i wagę rolek, a jeśli chodzi o wymianę to można to zrobić zarówno samemu, jak i w serwisie(oni robią to na co dzień). Jak kto woli...
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin